Piackutatás

 

 

  • Potenciális ügyfelek megkérdezése, felkutatása
 
Ha szeretne még bővülni azon a piacon, ahol már jelen van, vagy új ügyfélkört célozna meg, de nem tudja, vajon belevágjon-e egyáltalán, akkor ezt a megoldást javasoljuk.
A piackutatást alapesetben online vagy telefonos kérdőíves megkérdezés formájában végezzük el. Néha azonban szükség lehet egy-egy alaposabb, minőségi információra. Ilyenkor a szermélyes mélyinterjú a célra vezető, leginkább üzleti vagy intézményi ügyfélkör esetén.
A tervezésben, kérdőívkészítésben és elemzésben is számíthat ránk. Szociológus-közgazdász szakember vezeti ezeket a feladatokat.
 
Amit még tudnia kell:
- Saját adatbázissal nem rendelkezünk, azonban segíteni tudunk abban, hogy megbízható adatbázis forgalmazótól szerezhesse be a szükséges címlistát.
- Ha kérdőíves megkérdezést tervez, akár a teljes kutatás, akár bizonyos részfeladatok (kérdőív összeállítása, módszertan kialakítás, megkérdezés, elemzés) elvégzésében számíthat ránk.
 
  • Meglévő ügyfelek megkérdezése
 
Sokszor náluk vannak meg azok az információk és ötletek, amelyek akár új termék kifejlesztésében vagy újabb ügyfelek megtalálásában segíthetnek. Így aztán mi kifejezetten ajánljuk, hogy kérdezze meg azokat, akik már ismerik az Ön cégét, márkáját.
A minőségirányítási rendszerek kötelező eleme az elégedettség vizsgálat. Akik tudják, hogy a kötelezettségen túl ez milyen értékkel rendelkezik, azoknak szívesen segítünk a lebonyolításban is. Itt is számíthat ránk a megkérdezés tervezésétől a kivitelezésen keresztül az elemzésig. Sőt, ilyenkor az eredmények láttán még az intézkedési terv összeállításában is segítünk néhány javaslattal.
 
  • Teljes körű versenytárselemzés, piacelemzés

Amikor információt szeretnénk a piacról, nem feltétlenül a magasabb költséget jelentő úgynevezett elsődleges kutatással szerezhetünk adatokat. Sok esetben már valaki más megtette helyettünk, vagy a saját rendszereinkből is kinyerhető mindez. Az internetes létezés időszakában számtalan lehetőségünk van, hogy megnézzük, mit tesz a versenytárs, hogyan működik a piacunk, mi vezérli az ügyfeleink döntéseit. Nagyon szeretünk ilyen módon belemélyedni egy-egy témába, iparágba. Előnyünk ugyanakkor, hogy nem vagyunk bennfentesek a területen, így olyasmit is észreveszünk, ami fölött a szakember már elsiklana. Ha ilyen feladatot szán nekünk, akkor leginkább a célt, a szükséges információt kell meghatároznia, amit szeretne elérni, megszerezni. A többit már ránk bízhatja. Akár csak bizonyos piaci szereplőket, például a konkurenciát szeretné feltérképezni, akár komplett képet szeretne kapni, számíthat ránk.

  • Kommunikációs csatornák elemzése, szakmai audit
 
Úgy érzi, nem elég hatékony az ügyfélszolgálata? Túlságosan alacsony az aktivitás a Facebook oldalán? Hírleveleiből, hirdetéseiből nem érkezik még csak ajánlatkérés sem?
Bármelyik kommunikációs eszközét szeretné elemezni, hatékonyabbá tenni, a szakmai audit segítségével tőlünk választ kap kérdéseire, és javaslatokat adunk a fejlesztésükre.***ÚJ szolgáltatásunk: Facebook audit***